![]() |
![]() |
||
|
![]() |
zgłoś imprezę |
![]() |
![]() |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
Off Festival 2019
Off Festival 2019, Katowice, Dolina Trzech Stawów, 2-4.08.2018 Adrian Chorębała: Siedem migawek z Off Festivalu 2019 1. Zwycięzca festiwalu w kategorii open: The Comet Is Coming. Zmietli ze sceny złudzenie na kolejny równie elektryzujący koncert. Ponieważ formacja z Londynu zagrała w pierwszy dzień, kolejne koncerty na festiwalu pozostały w cieniu jej kosmicznej siły. Ogień na scenie, jaki zapodał lider The Comet Is Coming saksofonista Shabaka Hutchings, trudno porównać do uniesień w kategoriach muzycznych – można tu mówić bardziej o doznaniach galaktycznych. Koniecznie sprawdźcie na żywo, płyty nie oddają tej potęgi o electro-jazzowo-punkowym napędzie. 2. Angielska charyzma sceniczna działa bezbłędnie. Zarówno Jarvis Cocker (Pulp, ale na Offie w solowej odsłonie), jak i Brett Anderson (Suede) pomimo pięciu dych na karku (a może z powodu sumy wieloletnich doświadczeń koncertowych) dali absolutnie przekonywujące show. Nikt tak jak Jarvis nie kręcił bioderkami i nie zagadywał publiki w dystyngowano-ironicznym brytyjskim stylu. Brett dla odmiany był „koszmarem ochrony”. Wchodził w bezpośrednie interakcje z publiką, wił się na scenie jak piskorz (30% koncertu śpiewał leżąc na ziemi), skakał i rozrywały go emocje. 3. Jak zainteresować publikę swoim występem w momencie, kiedy muzyka gra drugorzędną rolę. Slowthai kupił publikę swoim przekazem, naturalnym kontaktem z ludźmi (zaproszonych na scenie trudno policzyć na palcach jednej ręki) i tym, że muzyka stanowiła tylko tło dla dwóch MC wykrzykujących swoje kwestie ze sceny. 4. Kobieca inwazja trwa! Tegoroczny Off był plejadą kobiecych osobowości, które potrafiły zaczarować wyciszeniem, melancholią i subtelnością (Aldous Harding, Tirzah), ale też umiały zapodać nieobliczalne rytmy do tańca (Emerald, Veronika Vasicka). Weteranka Neneh Cherry udowodniła, że nie jest gwiazdą jednego numeru, a występ Laetitii Sadier wraz ze Stereolab ukoił szlachetnością francuskiej piosenki tworzonej w UK. 5. Rock (i ciężkie brzmienia) nie umarły, ale trzymają się mocno, jeśli poszuka się po obrzeżach sceny niezależnej. Młodzi z Black Midi zagrali połamanego rocka z autorską wizją, Daughters zrównali z ziemią scenę eksperymantalną inteligentnym brzmieniem. Można uciec od stereotypów i nudnych schematów w muzyce gitarowej? Absolutnie tak! 6. Nie warto być uprzedzonym do headlinerów. Po ogłoszeniu Foals na Off Festivalu pomyślałem: serio? Na koncercie dałem się porwać wspólnocie, która stworzyła swoje ceremoniały w hołdzie dobrej zabawie. Warto słuchać i przeżywać tego typu koncerty w tłumie. 7. Niezmiennie najlepszy w regeneracji i budowaniu formy na festiwalowe muzyczne atrakcje: Ratunkowy! Wersja mięsna i wege. Porządne porcje, obsługa z poczuciem humoru. W dobrze odżywionym ciele – zdrowy duch! Festiwal na zdjęciach Natalii Kaniak: KOMENTARZE: nie ma jeszcze żadnych wypowiedzi.... SKOMENTUJ: |
![]() |
![]() ![]()
![]() |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Ultramaryna realizuje projekt pn. „Internetowa platforma czasu wolnego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020. Celem projektu jest zwiększenie innowacyjności, konkurencyjności i zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Efektem projektu będzie transformacja działalności w stronę rozwiązań cyfrowych. Wartość projektu: 180 628,90 PLN, dofinansowanie z UE: 128 035,50. |
![]() |
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrzeżone |