![]() |
![]() |
||
|
![]() |
zgłoś imprezę |
![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||||||||||||||
TAURON NOWA MUZYKA 2016: Miasto Masa Maszyna
Jak zapisać się w pamięci publiki na festiwalu składającym się z około 70 artystów, wykonujących szeroko pojmowaną muzykę elektroniczną, w większości przypadków opartą na jednostajnym bicie wydobywającym się z komputera? 11. edycja Festiwalu Tauron Nowa Muzyka stanowiła pełne pole obserwacji rozmaitych strategii w tym zakresie. WIĘCEJ NIŻ JEDEN INSTRUMENT TO NIE TECHNO Na pytanie, czy byłeś na Battles, nie da się odpowiedzieć: nie wiem. Szczególnie jeśli widziało się na Main Stage tych trzech szaleńców z Nowego Jorku. Sposób, w jaki panowali nad bogatym instrumentarium, budził szacunek nie mniejszy niż ludzie próbujący za tym nadążyć i tańczyć do ich połamanych dźwięków. Żywą energią miło zaskoczył Sam Shepherd z Floating Points. Dzięki temu materiał z „Elaeni”, bliższy raczej jazzowym inspiracjom, zabrzmiał mocno gitarowo, wręcz post-rockowo. Największą ilość instrumentów do Katowic przywiózł ze sobą chyba Snarky Puppy, wieloosobowy kolektyw, stanowiący przyjemną odmianę od mechanicznej Nowej Muzyki. Tauron z zasady stawia artystów w cieniu muzyki, dosłownie i w przenośni. Kolumbijska grupa La MiniTK del Miedo starała się trzymać tych wytycznych, ale im nie wyszło. Dziwaczne maski i stroje, jakkolwiek tajemnicze, miały raczej na celu odwrócić uwagę od nieklejącej się do niczego muzyki. Zupełnie przeciwne wrażenie wywarli chłopaki z RSS Boys, w czymś z rodzaju masek Scarecrowa, które wzmacniały tylko psychotyczny klimat generowanych przez nich dźwięków. NIE WSZYSTKIE GRZECZNE DZIECI ŚPIĄ O TEJ PORZE Na osobną uwagę zasługuje DMK, czyli Dicken Schrader, jego 12-letnia córka Milah i 10-letni syn Korben, wykonujący covery Depeche Mode. Spory tłum w namiocie Carbon Continental zupełnie oszalał na ich punkcie. Urocze dzieci plus znane melodie – dziwne, że nikt inny na to nie wpadł? CZWARTY WYMIAR MUZYKI Doskonale oglądało się koncerty na Littlebig Tent Stage. Ekran za sceną dawał ogromne możliwości prezentacji wizuali. The Field i Clouds wiedzieli jak to wykorzystać, tworząc niezapomniane widowiska. MUST-SEE Co może łączyć The Orb z Dick4Dick? Strategia na bycie legendą. Kultowy status, jakim cieszą się z pozoru nie mające ze sobą wiele wspólnego grupy, przełożył się na spore tłumy pod sceną. W jednym i drugim przypadku warto było posłuchać „starych wyjadaczy”. Miejska industrialna przestrzeń, masa ludzi poruszających się w jednym rytmie oraz mechaniczne dźwięki wydobywające się z komputerów – katowicki Tauron można traktować jako ucieleśnienie wizji przyszłości XX-wiecznych futurystów. Nowa Muzyka wbrew pozorom oferuje jednak szeroką paletę elektronicznych brzmień, dalekich od siebie, pomimo wspólnego rodowodu. tekst: Marta Ochman ultramaryna, lipiec/sierpień 2016 >>> zobacz więcej z FTNM2016 KOMENTARZE: nie ma jeszcze żadnych wypowiedzi.... SKOMENTUJ: |
![]() |
![]() ![]()
![]() |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Ultramaryna realizuje projekt pn. „Internetowa platforma czasu wolnego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020. Celem projektu jest zwiększenie innowacyjności, konkurencyjności i zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Efektem projektu będzie transformacja działalności w stronę rozwiązań cyfrowych. Wartość projektu: 180 628,90 PLN, dofinansowanie z UE: 128 035,50. |
![]() |
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrzeżone |