Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
poniedziałek 12.05.25

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
magazyn
Ultramaryna okładka
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
fotokolekcje
> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!





płyty
Let’s Go Eat The Factory
Let’s Go Eat The Factory
Guided By Voices
P.O.E.

P.O.E.

Szum rodzi hałas


Hip-hop trudny, ambitny nowatorski i pomysłowy. O.S.T.R. i Emade tworzą spółkę doskonale się uzupełniającą: O.S.T.R. w swym potoczystym flow dzieli się obserwacjami społecznymi (może czasami niezbyt odkrywczymi), a Emade przycina mu bity na miarę. Album wymagający i warty uwagi.

Dwa lata po „Albumie producenckim“ (2003) Emadego, rok po „Jazzurekcji“ (2004) O.S.T.R.-ego wychodzi w końcu długo wyczekiwany plon ich kolaboracji: „Szum rodzi hałas“ pod szyldem P.O.E. Album bardzo przemyślany, precyzyjnie skonstruowany, ale też nie wolny od maniery O.S.T.R.–ego. Jest oczywiście świetnym freestylowcem, jego rytmika i styl nie wymagają rekomendacji, ale teksty czasami zbytnio przechodzą w tematykę „ziomalską” („Nadzieja we krwi”, „Raj młodocianych bogów”, „Strach”) czy anty-polityczną („Zielony Parlament I i II”), czasami wpadając w zbyt mentorski ton. Nawijka rapera jest cały czas mięsista, metaforyka na wyrównanym mocnym poziomie. No i najważniejsze – jak Adam O. rymuje – czuje się szczerość. Wierzę w jego słowa. Potrafi z szybkością kalibra wystrzeliwać z siebie kwestie w takt bitów, autoironicznie bawiąc się formą („Ja mam flow”) czy sprawić, że melodia naturalnie buja („Wiele dróg”). Swoimi umiejętnościami zawstydza całą hip-hopową ferajnę, udowadniając po raz kolejny wysoką formę

Emade jawi się jako jeden z najoryginalniejszych polskich producentów. Sam w jednym z wywiadów przyznał się do tego, że ważna jest dla niego wytwórnia Stones Throw Records (m.in. wydająca Madliba), i że inspiruje go scena tak zwana "nowo brzmieniowa", np. I Cube, Deadbeat, Pole, Dizzee Rascal czy Cinematic Orchestra. Korzystając z tamtych wzorów stworzył fuzję tego, co w nowej muzyce świetnie się sprawdza: rasowe syntetyczne bity („To ja mam flow”), nostalgię za latami 80. („Radio”). Z pomysłowo pociętymi bitami łączone są żywe instrumenty: trąbka („Wsłuchaj się”) oraz gitara („Nadzieja we krwi”, „Zielony Parlament II”). Czasami jeden ciekawy pomysł aranżacyjny unosi piosenkę w rejony super-chwytliwości (oklaski zamiast werbla w „Wiele dróg”). Jedyny utwór bez O.S.T.R. wzmaga ogromnie apatyt na wyczekiwany przeze mnie z niecierpliwością longplay Muzykoterapii (jazzująca Iza Kowalewska w „Koralach”). Emade wyprodukował majstersztyk brzmieniowy i co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości. „Szum rodzi hałas” powinien wychować nowe pokolenie odbiorców hip-hopu wrażliwych na dźwięki i nie bojących się nowobrzmieniowego synkretyzmu. (Adrian Chorębała)

Asfalt Records 2005
nasza ocena: 7/10
oceń płytę: 
 
wynik: 9/10



KOMENTARZE:

Brak komentarzy...


SKOMENTUJ
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
teksty
FESTIWAL ARS CAMERALIS. RETROSPEKCJA: Piękny trzydziestoletni
koncert Jane Birkin w ramach Festiwalu Ars Cameralis, Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 10.11.2011 Proszę sobie wyobrazić:... >>>

DARIA ZE ŚLĄSKA: Rozmowy przerywane
Pseudonim artystyczny zobowiązuje, bo Daria ze Śląska związana jest z nim od urodzenia. Mogła zostać zawodową siatka... >>>

NATALIA DINGES: W procesie przemieszczania
Aktorka i choreografka. Współpracowała z większością teatrów na południu Polski (Katowice, Bielsko-Biała, Tychy, S... >>>

VITO BAMBINO: Vito na urodziny Kato
10 września po raz kolejny Katowice w unikatowej formie będą świętować swoje urodziny. Jak na Miasto Muzyki UNESCO p... >>>

OLA SYNOWIEC I ARKADIUSZ WINIATORSKI: Marsz w długim cieniu rzucanym przez mur
Mur graniczny pomiędzy Meksykiem a Stanami Zjednoczonymi Wszystkie osiągnięcia ludzkości są konsekwencją dwóch... >>>

MICHAŁ CHMIELEWSKI: O zagubieńcach i outsiderach
Michał Chmielewski trzy miesiące po skończeniu Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach zadebiutowa... >>>

ANNA I KIRYŁ REVKOVIE: Nawet wojna nie zatrzyma kreatywności
Z Anną i Kiryłem Revkovami – muzykami jazzowymi z Ukrainy – rozmawiamy o ich drodze do Katowic, sztuce... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
forum kulturalne
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Entrée - konkurs dla niezależnych...
7.06.2017 przez: Obserwatorium
Przegląd Polskiej Sztuki Współcze...
18.01.2017 przez: Galeria Szyb W
recenzja
14.01.2017 przez: Janina Skop
4. GPART 2016. Tworzysz? Pokaż to...
14.09.2016 przez: Stowarzyszenie
Konkurs fotograficzny: Kreatywne ...
5.02.2016 przez: Miejski Ośrode


Ultramaryna realizuje projekt pn. „Internetowa platforma czasu wolnego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020. Celem projektu jest zwiększenie innowacyjności, konkurencyjności i zatrudnienia w przedsiębiorstwie.
Efektem projektu będzie transformacja działalności w stronę rozwiązań cyfrowych. Wartość projektu: 180 628,90 PLN, dofinansowanie z UE: 128 035,50.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrzeżone