Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
poniedziałek 12.05.25

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
magazyn
Ultramaryna okładka
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
fotokolekcje
> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!





płyty
Let’s Go Eat The Factory
Let’s Go Eat The Factory
Guided By Voices
Pokahontaz

Pokahontaz

Receptura


Solidna dawka śląskiego hip-hopu w wersji imprezowo-elektro-syntetycznej. Chłodne brzmienia skonfrontowane z jedynym w swoim rodzaju flow Rahima i Fokusa. Wyśmienita produkcja DJ 600 V. Wstrząs dla mas gwarantowany.

W końcu ukazał się długo zapowiadany materiał Pokahontaz. Jedno jest pewne – muzycy nie odcinają talonów od sławy swej poprzedniej formacji Paktofoniki. „Receptura” to płyta zrobiona na miarę dzisiejszych czasów: surowa w swej elektronicznej bezkompromisowości, daleko od popowych melodii, ze zręcznie pociętymi bitami (za które odpowiedzialny jest sam DJ 600 V - legenda polskiej sceny hiphopowej oraz Straho i Miuosh – młodzi zdolni adepci sztuki producenckiej). Podkładom Pokahontaz bliżej do utworów klubowych, niż do tego, czym karmi nas polski hip-hop. Elementy d’n’b przecierają się z echami 2-stepowymi, czasami bouncujące rytmy podążają za słowami, a całości dopełniają skrecze DJ Bambusa. Momentami muzycy wstrzykują słuchaczowi dawkę świadomego kiczu. Para-gangsterski ton napinającego i przechwalającego się Fokusa plus mocno elektroniczno-techniczne zagrywki są pewną konwencją, którą bawią się PKH.

Jeśli warstwa muzyczna „Receptury” może przekonywać, więcej zastrzeżeń budzą teksty. Przyzwyczajeni do wysokich lotów kombinacji słownych w wykonaniu Paktofoniki mogą się rozczarować tematyką piosenek Pokahontaz. Teksty typu „Rusz tym, rusz tym i klaskaj, mój styl, styl tego miasta, rusz tym, mówię rusz tym ej laska, raz dwa na maksa bo dostaniesz klapsa, weź się na to nastaw, rusz tym, mówię rusz tym i jazda, klaskaj a-a-aj rusz tym. Szpilki i bluzki i tyłki i biusty”, przemieszczają zespół w rejony bliższe Tedemu. Mniej metafory, więcej dosłowności. Brak ironicznych puent. Obserwacje z życia codziennego PKH (obrazki z imprez, ciemne strony sławy, przemyślenia na temat polskiego hip-hopu, czasami osobista liryka) nie są już dla mnie tak uniwersalne, jak to było wcześniej z tekstami PFK. Nie ma co jednak porównywać. Materiał sprawdza się na koncertach, fani akceptują nowe oblicze swych idoli. „Receptura” jest ewolucją Rahima i Fokusa w stronę hip-hopu bardziej dosłownie czerpiącego z tego gatunku. Materiał ten przekona pewnie młodych słuchaczy złaknionych chwytliwych haseł. Mnie osobiście brakuje na tej płycie mniej przyziemnego przekazu i większego stężenia emocji. (Adrian Chorębała)

Kreska Records 2005
nasza ocena: 6/10
oceń płytę: 
 
wynik: 9/10



KOMENTARZE:

2010-11-30 13:44
Recenzent wogóle nie znający się na swojej robocie !!!!!! Żenada !
mgr Łukasz

2007-06-04 08:58
"Jeśli warstwa muzyczna „Receptury” może przekonywać, więcej zastrzeżeń budzą teksty. Przyzwyczajeni do wysokich lotów kombinacji słownych w wykonaniu Paktofoniki mogą się rozczarować tematyką piosenek Pokahontaz" Jedna z najlepszych płytek wydanych w 2005 roku! Recenzent nie ma w ogóle pojęcia o czym mówi! Klimaty TEDEgo?? Człowieku skąd Ty się urwałes??? Brak ironicznych tekstów??? Przykład: diss na Ascetoholix, oraz W-wką scene HH! Pełno podtekstów! A Ty piszesz ze brakuje w tym ironii?
Beelem


SKOMENTUJ
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
teksty
FESTIWAL ARS CAMERALIS. RETROSPEKCJA: Piękny trzydziestoletni
koncert Jane Birkin w ramach Festiwalu Ars Cameralis, Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 10.11.2011 Proszę sobie wyobrazić:... >>>

DARIA ZE ŚLĄSKA: Rozmowy przerywane
Pseudonim artystyczny zobowiązuje, bo Daria ze Śląska związana jest z nim od urodzenia. Mogła zostać zawodową siatka... >>>

NATALIA DINGES: W procesie przemieszczania
Aktorka i choreografka. Współpracowała z większością teatrów na południu Polski (Katowice, Bielsko-Biała, Tychy, S... >>>

VITO BAMBINO: Vito na urodziny Kato
10 września po raz kolejny Katowice w unikatowej formie będą świętować swoje urodziny. Jak na Miasto Muzyki UNESCO p... >>>

OLA SYNOWIEC I ARKADIUSZ WINIATORSKI: Marsz w długim cieniu rzucanym przez mur
Mur graniczny pomiędzy Meksykiem a Stanami Zjednoczonymi Wszystkie osiągnięcia ludzkości są konsekwencją dwóch... >>>

MICHAŁ CHMIELEWSKI: O zagubieńcach i outsiderach
Michał Chmielewski trzy miesiące po skończeniu Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach zadebiutowa... >>>

ANNA I KIRYŁ REVKOVIE: Nawet wojna nie zatrzyma kreatywności
Z Anną i Kiryłem Revkovami – muzykami jazzowymi z Ukrainy – rozmawiamy o ich drodze do Katowic, sztuce... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
forum kulturalne
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Entrée - konkurs dla niezależnych...
7.06.2017 przez: Obserwatorium
Przegląd Polskiej Sztuki Współcze...
18.01.2017 przez: Galeria Szyb W
recenzja
14.01.2017 przez: Janina Skop
4. GPART 2016. Tworzysz? Pokaż to...
14.09.2016 przez: Stowarzyszenie
Konkurs fotograficzny: Kreatywne ...
5.02.2016 przez: Miejski Ośrode


Ultramaryna realizuje projekt pn. „Internetowa platforma czasu wolnego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020. Celem projektu jest zwiększenie innowacyjności, konkurencyjności i zatrudnienia w przedsiębiorstwie.
Efektem projektu będzie transformacja działalności w stronę rozwiązań cyfrowych. Wartość projektu: 180 628,90 PLN, dofinansowanie z UE: 128 035,50.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrzeżone