Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
poniedziałek 12.05.25

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
magazyn
Ultramaryna okładka
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
fotokolekcje
> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!





płyty
Let’s Go Eat The Factory
Let’s Go Eat The Factory
Guided By Voices
Everything But The Girl

Everything But The Girl

Adapt or die - Ten Years of Remixes



Esencja stylu Everything But The Girl w atrakcyjnych reinterpretacjach. Stylowy elektroniczny pop broni się nie tylko wyszukanym brzmieniem, ale także tekstami. Pozycja nie tylko dla fanów, ale dla wszystkich spragnionych dobrych piosenek.

Adapt or Die to nie zwykły składak z cyklu the best of. To płyta grupy już nieistniejącej. Tracey Horn dziewczyna o smutnym głosie (znana m.in. z kompozycji Massive Attack) i Ben Watt –producent spokojnych, introwertycznych podkładów – ostatnią studyjną płytę wydali w 1999 roku. Potem ich drogi się rozeszły. EBTG – to nie tylko zespół jednego przeboju „Missing”. Wydali od początku lat 80 – 11 płyt. Eksplorowali na nich rejony alternatywnego popu, często miewając romanse z muzyką taneczną, ale także, jak pewnie mało kto wie z muzyką gitarową.

Adapt or die to czternaście nowych wersji piosenek grupy. Cztery z nich to premierowe reinterpteacje specjalnie z myślą o tym projekcie. Jest to otwierający płytę "Mirrorball" –zamieniony przez DJ Jazzy Jaff w kojącą fortepianową kołysankę z lekkim bitem. , "Rollercoaster" Kinga Brutta to siarczyste elektro połączone z klimatycznymi wstawkami chóru i wyeksponowaną progresywną gitarą. "Downhill Racer" w wersji Kenny’ego Dope‘a mieni się odmianami muzyki czarnej, soulowe brzmienie uzyskane jest poprzez staranne dobranie rytmów i łączą się z para-jazzowymi zagraniami. Ostatnim nowym nagraniem jest housowy remiks "Lullaby Of Clubland" Jay’a Sealee. Kluczem doboru reszty nagrań było, to że są one ulubionymi utworami samych wykonawców.

”Liczą się przecież wyłącznie przekazywane w ten sposób emocje, a jeżeli nowy kontekst muzyczny rzuci na ten proces nowe światło lub w jakiś sposób wzmocni ten przekaz, możemy się z tego powodu tylko cieszyć" – opowiada Ben Watt o tym projekcie. Adept or Die wydobywa z piosenek EBTG ich zmysłowość i często dodaje im nowego znaczenie (jak to jest w przypadku „Crocovado”, który zamienia się w klubowo-latynowski przebój, czy „Five Fanthoms” podbity regularny deep housem) To co bardzo ważne – nowe interpretacje piosenek EBTG, nie powodują u słuchacza złości w stylu „co oni z tym utworem zrobili!”, ale brzmią nowocześnie, humanitarnie zachowując klimat tych piosenek. Album ten brzmi bardzo spójnie, dobrze słucha się go w całości, co jest dużą zaletą przy produkcji remiksów, którymi zajmują się różni twórcy. (Adrian Chorębała)

Pomaton Emi Poland 2005
nasza ocena: 7/10
oceń płytę: 
 
wynik: brak



KOMENTARZE:

Brak komentarzy...


SKOMENTUJ
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
teksty
FESTIWAL ARS CAMERALIS. RETROSPEKCJA: Piękny trzydziestoletni
koncert Jane Birkin w ramach Festiwalu Ars Cameralis, Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 10.11.2011 Proszę sobie wyobrazić:... >>>

DARIA ZE ŚLĄSKA: Rozmowy przerywane
Pseudonim artystyczny zobowiązuje, bo Daria ze Śląska związana jest z nim od urodzenia. Mogła zostać zawodową siatka... >>>

NATALIA DINGES: W procesie przemieszczania
Aktorka i choreografka. Współpracowała z większością teatrów na południu Polski (Katowice, Bielsko-Biała, Tychy, S... >>>

VITO BAMBINO: Vito na urodziny Kato
10 września po raz kolejny Katowice w unikatowej formie będą świętować swoje urodziny. Jak na Miasto Muzyki UNESCO p... >>>

OLA SYNOWIEC I ARKADIUSZ WINIATORSKI: Marsz w długim cieniu rzucanym przez mur
Mur graniczny pomiędzy Meksykiem a Stanami Zjednoczonymi Wszystkie osiągnięcia ludzkości są konsekwencją dwóch... >>>

MICHAŁ CHMIELEWSKI: O zagubieńcach i outsiderach
Michał Chmielewski trzy miesiące po skończeniu Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach zadebiutowa... >>>

ANNA I KIRYŁ REVKOVIE: Nawet wojna nie zatrzyma kreatywności
Z Anną i Kiryłem Revkovami – muzykami jazzowymi z Ukrainy – rozmawiamy o ich drodze do Katowic, sztuce... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
forum kulturalne
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Entrée - konkurs dla niezależnych...
7.06.2017 przez: Obserwatorium
Przegląd Polskiej Sztuki Współcze...
18.01.2017 przez: Galeria Szyb W
recenzja
14.01.2017 przez: Janina Skop
4. GPART 2016. Tworzysz? Pokaż to...
14.09.2016 przez: Stowarzyszenie
Konkurs fotograficzny: Kreatywne ...
5.02.2016 przez: Miejski Ośrode


Ultramaryna realizuje projekt pn. „Internetowa platforma czasu wolnego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020. Celem projektu jest zwiększenie innowacyjności, konkurencyjności i zatrudnienia w przedsiębiorstwie.
Efektem projektu będzie transformacja działalności w stronę rozwiązań cyfrowych. Wartość projektu: 180 628,90 PLN, dofinansowanie z UE: 128 035,50.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrzeżone