Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
niedziela 11.05.25

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
magazyn
Ultramaryna okładka
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
fotokolekcje
> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!





płyty
Let’s Go Eat The Factory
Let’s Go Eat The Factory
Guided By Voices
Klazz Brothers & Cuba Percusion

Klazz Brothers & Cuba Percusion

Jazz Meets Cuba


Kiedy jazz spotyka Kubę, wtedy wychodzi podobny efekt jak na płycie „True Love Waits”, gdzie Christopher O’Riley gra na fortepianie Radiohead. Zmienione aranżacje standardów jazzowych nie rzucają na kolana tylko próbują (nieskutecznie) wydobyć z nich kubańskiego ducha.

„Jazz meets Cuba” to próba przemycenia witalności muzyki kubańskiej w standardy jazzowe. Próba połowicznie udana, na płycie znajdują się kompozycje, którym naddanie kubańskiej aranżacji dodaje uroku, ale większość z nich traci na tym liftingu. Puryści jazzowi będą więc kręcić nosem na profanacyjny charakter zabiegu, mniej osłuchani w jazzie słuchacze mogą polubić te nagrania za przystępność.

Trudno bowiem wymyślić coś ciekawszego, niż oryginalne wersje takich ponad czasowych kompozycji jak „So What” Milesa Davisa, „Girl From Ipanema” Jobima, „Summertime” Gershwina czy „In A Sentimental Mood” Ellingtona. Instrumentem, który wprowadza zamęt jest przede wszystkim perkusja i różnego rodzaju bębenki. Ich brzmienie narzuca latynoską żywiołowość, przez co utwory są o wiele bardziej pogodne, lekko mdłe ale mniej intrygujące niż w oryginalnych wykonaniach.

„Jazz meets Cuba” to też proces idący w drugą stronę. Kubańskie piosenki „Mambo Influenciado”, Samba Zamba”, „Los Amigos”, Kongo Solo”, „Mondongo” zagrane zostały z typowym dla jazzu improwizującym stylu. Jazzowe brzmienie w tym wypadku doskonale uzupełnia taneczny charakter wielokokolorowych rytmów. Nadaje im szlachetności i rozmachu.

Płyty słucha się dobrze, ale bez większych emocji. Jest ona przykładem, na to, że niekiedy postmodernistyczne tendencje w muzyce mieszania ze sobą wielu gatunków dają niezbyt ciekawy efekt czasami warto się głębiej zastanowić niż próbować urozmaicać coś, co jest ogromną wartością samą w sobie. (Adrian Chorębała)

Sony Music Polska 2004
nasza ocena: 5/10
oceń płytę: 
 
wynik: 9/10



KOMENTARZE:

Brak komentarzy...


SKOMENTUJ
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
teksty
FESTIWAL ARS CAMERALIS. RETROSPEKCJA: Piękny trzydziestoletni
koncert Jane Birkin w ramach Festiwalu Ars Cameralis, Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 10.11.2011 Proszę sobie wyobrazić:... >>>

DARIA ZE ŚLĄSKA: Rozmowy przerywane
Pseudonim artystyczny zobowiązuje, bo Daria ze Śląska związana jest z nim od urodzenia. Mogła zostać zawodową siatka... >>>

NATALIA DINGES: W procesie przemieszczania
Aktorka i choreografka. Współpracowała z większością teatrów na południu Polski (Katowice, Bielsko-Biała, Tychy, S... >>>

VITO BAMBINO: Vito na urodziny Kato
10 września po raz kolejny Katowice w unikatowej formie będą świętować swoje urodziny. Jak na Miasto Muzyki UNESCO p... >>>

OLA SYNOWIEC I ARKADIUSZ WINIATORSKI: Marsz w długim cieniu rzucanym przez mur
Mur graniczny pomiędzy Meksykiem a Stanami Zjednoczonymi Wszystkie osiągnięcia ludzkości są konsekwencją dwóch... >>>

MICHAŁ CHMIELEWSKI: O zagubieńcach i outsiderach
Michał Chmielewski trzy miesiące po skończeniu Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach zadebiutowa... >>>

ANNA I KIRYŁ REVKOVIE: Nawet wojna nie zatrzyma kreatywności
Z Anną i Kiryłem Revkovami – muzykami jazzowymi z Ukrainy – rozmawiamy o ich drodze do Katowic, sztuce... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
forum kulturalne
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Entrée - konkurs dla niezależnych...
7.06.2017 przez: Obserwatorium
Przegląd Polskiej Sztuki Współcze...
18.01.2017 przez: Galeria Szyb W
recenzja
14.01.2017 przez: Janina Skop
4. GPART 2016. Tworzysz? Pokaż to...
14.09.2016 przez: Stowarzyszenie
Konkurs fotograficzny: Kreatywne ...
5.02.2016 przez: Miejski Ośrode


Ultramaryna realizuje projekt pn. „Internetowa platforma czasu wolnego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020. Celem projektu jest zwiększenie innowacyjności, konkurencyjności i zatrudnienia w przedsiębiorstwie.
Efektem projektu będzie transformacja działalności w stronę rozwiązań cyfrowych. Wartość projektu: 180 628,90 PLN, dofinansowanie z UE: 128 035,50.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrzeżone