Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
niedziela 11.05.25

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
magazyn
Ultramaryna okładka
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
fotokolekcje
> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!





płyty
Let’s Go Eat The Factory
Let’s Go Eat The Factory
Guided By Voices
Tom Waits

Tom Waits

Real Gone


Nowa płyta barda o zachrypniętym głosie to podróż ku otchłaniom ciemnej strony ludzkiej natury. Nastrojowy blues sąsiaduje ze skreczami, a nad wszystkim panuje chropowate, jedyne w swoim rodzaju brzmienie.

„Real Gone” to powrót Waitsa w doskonałej formie. Stylistyka nowego albumu lokuję się gdzieś pomiędzy wydawnictwami „Rain Dogs” (1985) a „Bone Machine” (1992) a poszyte jest to niepokojącym klimatem z soundtracku do filmu Jarmuscha „Noc na ziemii”. Nowe piosenki Waitsa to wariacje na temat „bluesidła” w różnych konfiguracjach.

Artysta traktuje tutaj blues jako źródło wyjścia i łączy go z muzyka funky, jamajskimi rytmami oraz underground'owym hip-hopem. Otwierający płytę „Top of the hill” zaskakuje słuchacza skreczami, by później wciągnąć go w hipnotyzujący klimat jedynej w swoim rodzaju muzyki. Waits na tej płycie nie boi się nowoczesności, ale nawet jego przetworzony głos brzmi bardzo stylowo. Wszystkie piosenki są bardzo siarczyste, w dudniącej, pogłosowej aranżacji brzmią jak odgłos z zaświatów, który przypomina nam grzesznym śmiertelników, że jesteśmy na tym ziemskim padole tylko chwilę („How’s it gonna end”, „Dead and Lovely”)

„Real gone” to też płyta znakomitych współpracowników Waitsa : gitarzysty Marca Ribota ( m.in. nagrywa z Zornem), basistów Larry ‘ego Taylora (bas), Lesa Claypoola (ex-Primus) i perkusistaów Briana Mantia’ego (ex-Primus) oraz syn Toma Waitsa - Casey X. Płyta na której dominuje perkusja, bas i gitara zachwyca mnogością emocji, jakie mogą przekazać te instrumenty. Oczywiście instrumentem pierwszoplanowym jest głos Waitsa – muzyka, który potrafi zobrazować wiele stanów emocjonalnych od rezygnacji przez smutek do wściekłości.

Waits rozwija też styl, w jakim nagrał piosenkę dla Sparklehorse na płycie „It’s a wonderfull life” , szeleści, ogłuszając swym „chorym hip-hopem” („Shake it”, Metropolitan Glide” „Baby Gonna Leave Me”), ale też nie boi być wyciszony zniwalając akustycznymi balladami („Dead and Lovely”, „Green grass”). Ta płyta odurza i nie pozwala słuchaczowi traktować jej jako tła. Weteran pokazał jak powinna być brzmieć muzyka alternatywna w swej wyrazistej inności. (Adrian Chorębała)

Epitaph/ Sonic Records 2004
nasza ocena: 8/10
oceń płytę: 
 
wynik: 10/10



KOMENTARZE:

2009-07-21 20:28
Hahah, no Billy Talent>Tom Waits, to wie każdy, co nie? :-D
Hammill

2009-07-17 20:00
zamknij się Oluśka skoro nie znasz się na dobrej muzyce... kocham muzykę Toma Waitsa!
edyta

2008-07-19 13:24
BEN JEST CUDOWNY ALE JEŻELI CHODZI O MUZYKĘ TO MA POTWORNY GUST
OLUŚKA

2008-07-19 13:23
TEJ PŁYTY SŁUCHA BEN KOWALEWICZ Z BILLY TALENT
oLUŚKA


SKOMENTUJ
imię/nick:
e-mail (opcjonalnie):
wypowiedz się:
teksty
FESTIWAL ARS CAMERALIS. RETROSPEKCJA: Piękny trzydziestoletni
koncert Jane Birkin w ramach Festiwalu Ars Cameralis, Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 10.11.2011 Proszę sobie wyobrazić:... >>>

DARIA ZE ŚLĄSKA: Rozmowy przerywane
Pseudonim artystyczny zobowiązuje, bo Daria ze Śląska związana jest z nim od urodzenia. Mogła zostać zawodową siatka... >>>

NATALIA DINGES: W procesie przemieszczania
Aktorka i choreografka. Współpracowała z większością teatrów na południu Polski (Katowice, Bielsko-Biała, Tychy, S... >>>

VITO BAMBINO: Vito na urodziny Kato
10 września po raz kolejny Katowice w unikatowej formie będą świętować swoje urodziny. Jak na Miasto Muzyki UNESCO p... >>>

OLA SYNOWIEC I ARKADIUSZ WINIATORSKI: Marsz w długim cieniu rzucanym przez mur
Mur graniczny pomiędzy Meksykiem a Stanami Zjednoczonymi Wszystkie osiągnięcia ludzkości są konsekwencją dwóch... >>>

MICHAŁ CHMIELEWSKI: O zagubieńcach i outsiderach
Michał Chmielewski trzy miesiące po skończeniu Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach zadebiutowa... >>>

ANNA I KIRYŁ REVKOVIE: Nawet wojna nie zatrzyma kreatywności
Z Anną i Kiryłem Revkovami – muzykami jazzowymi z Ukrainy – rozmawiamy o ich drodze do Katowic, sztuce... >>>
po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.
forum kulturalne
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Entrée - konkurs dla niezależnych...
7.06.2017 przez: Obserwatorium
Przegląd Polskiej Sztuki Współcze...
18.01.2017 przez: Galeria Szyb W
recenzja
14.01.2017 przez: Janina Skop
4. GPART 2016. Tworzysz? Pokaż to...
14.09.2016 przez: Stowarzyszenie
Konkurs fotograficzny: Kreatywne ...
5.02.2016 przez: Miejski Ośrode


Ultramaryna realizuje projekt pn. „Internetowa platforma czasu wolnego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020. Celem projektu jest zwiększenie innowacyjności, konkurencyjności i zatrudnienia w przedsiębiorstwie.
Efektem projektu będzie transformacja działalności w stronę rozwiązań cyfrowych. Wartość projektu: 180 628,90 PLN, dofinansowanie z UE: 128 035,50.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrzeżone