Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
sobota 10.05.25

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
magazyn
Ultramaryna okładka
Ars Cameralis: Ariel Pink

Ars Cameralis: Ariel Pink

16.11.2015 | godz. 19.30
Jazz Club Hipnoza, Katowice


Multiinstrumentalista i multi-talent. Ariel Pink poważną przygodę z muzyką rozpoczął od pracy w jednym z nowojorskich sklepów płytowych, gdzie poznał kanon radiowego popu i różne oblicza awangardy. Od Michaela Jacksona, przez Hall & Oates, Fleetwood Mac, po krautrockowy Can i hałasujące kapele deathmetalowe.

Szczególne wrażenie na dorastającym chłopaku zrobiły wczesne albumy The Cure. Studyjna produkcja, którą znał z płyt Roberta Smitha i kolegów, okazała się jednak bezużyteczna w wyrażaniu osobistych emocji. Uzewnętrznił je dzięki niechlujnej, za to pozbawionej wszelkich ograniczeń stylistyce lo-fi, polegającej na przeprowadzaniu dźwiękowych eksperymentów w domowych warunkach.

Pierwsze szkice młody Amerykanin utrwalał za pomocą ośmiośladowego magnetofonu Yamahy, z wykorzystaniem różnych części własnego ciała. Perkusyjny zestaw składał się zazwyczaj z uderzeń rękoma o kolana i odgłosów wydawanych ustami. Gdyby wliczać do oficjalnej dyskografii Ariela Pinka dzieła zapisane na kasetach magnetofonowych, w ilości zarejestrowanego materiału mógłby on konkurować jedynie z Frankiem Zappą. Sporo z tych nagrań nie ujrzało do tej pory światła dziennego, natomiast te oficjalnie opublikowane miały ułożyć się w 10-płytową serię „Haunted Graffiti”, która nie została ukończona z prozaicznego powodu. W pewnym momencie sprzęt nagrywający uległ awarii. Szczęście w nieszczęściu, utwory ambitnego muzyka trafiły w ręce członków Animal Collective, którzy zaproponowali swojemu rówieśnikowi kontrakt w nowo powstałym labelu Paw Tracks.

Od 2005 roku Ariel Pink umacniał reputację zjawiskowego odmieńca występując z zespołem o nazwie zapożyczonej z niedokończonego opus magnum. Przełomem stała się płyta „Before Today” sygnowana logiem kultowej wytwórni 4AD, a przede wszystkim wybrany przez Pitchfork najlepszym utworem 2010 roku singiel „Round And Round”, który wkrótce stał się hymnem indie-pokolenia zasłuchanym w takie albumy jak „Merriweather Post Pavilion” czy „Veckatimest”. Do grona fanów Rosenberga (tak brzmi prawdziwe nazwisko Pinka) dołączyli Max Tundra i J Mascis.

Ostatnie dwie ważne pozycje w jego dorobku to zespołowy longplay „Mature Themes” oraz solowe wydawnictwo „Pom pom”, ubarwione elementami chilloutu i elektroniką. Nie ma tutaj miejsca na produkcyjne niedociągnięcia, nieproszone szumy i hałasy. Obcując z tą muzyką odnosi się wrażenie, że została stworzona przez dojrzałego, być może znajdującego się obecnie u szczytu twórczych możliwości artystę, który na psychodelicznym popie zjadł zęby.

tekst: Roman Szczepanek | zdjęcie: Materiały organizatora



Koncert w ramach festiwalu Ars Cameralis 2015 >>> zobacz program festiwalu







>>> Ariel Pink @ Facebook
>>> strona supportu Jack Name
>>> strona Ars Cameralis







Bilety:
50 zł i 40 zł





po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.


Ultramaryna realizuje projekt pn. „Internetowa platforma czasu wolnego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020. Celem projektu jest zwiększenie innowacyjności, konkurencyjności i zatrudnienia w przedsiębiorstwie.
Efektem projektu będzie transformacja działalności w stronę rozwiązań cyfrowych. Wartość projektu: 180 628,90 PLN, dofinansowanie z UE: 128 035,50.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrzeżone