Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
sobota 10.05.25

START
LOKALE
FORUM
BLOGI
zgłoś imprezę   
  ultramaryna.pl  web 
lokale
  > bary / puby
  > bistro
  > kawiarnie
  > kawiarnie

internetowe

  > kluby
  > kluby

studenckie

  > restauracje
magazyn
Ultramaryna okładka
11. Wakacyjny Przegląd Przedstawień

11. Wakacyjny Przegląd Przedstawień

26.07.2009-1.08.2009
Teatr Rozrywki, Chorzów


Szykuje się Wakacyjny Przegląd Przedstawień niejednorodny, niejednoznaczny i bezpruderyjny. Organizatorzy odważyli się zaprezentować kilka zjawisk wzbudzających skrajnie różne opinie – jak choćby „Filozofia w buduarze” Markiza De Sade’a. W tekście tej sztuki znalazł się cały wachlarz umiejętności legendarnego klasyka porno z bardzo drobiazgowymi opisami bardzo drobiazgowych operacji, lecz tekst ten wywrócono na lewą stronę. Uczyniono z niego świadectwo ludzkiej bezradności wobec formy libertynizmu, w niczym nie lepszej od form pruderyjnych i pełnych hipokryzji, które libertynizm (poniekąd słusznie) negował.

Równie ciekawie zapowiada się spektakl „Głodnie” – przedstawienie muzyczne o luźnej strukturze wypełnionej wielką energią. Ten muzyczny projekt krąży generalnie wokół problemu nienasycenia i wynikającego z niego stanu permanentnego konfliktu. Polecane dla każdego, kogo nie irytuje estetyka porównywalna z mocnymi dźwiękami MassKotek.

Ukłonem w stronę bardziej powszechnych gustów jest spektakl „Dżdżownice wychodzą na asfalt” uroczego tandemu Stanisław Tym-Joanna Kołaczkowska i współudziale Jerzego Derfela. Poczucia humoru Stanisława Tyma chyba nikomu przybliżać nie trzeba. W końcu kogo nazywać „marką”, jeśli nie jego? Jeśli więc zastanawiacie się, na jaki spektakl zabrać rodziców, dalszą rodzinę lub kolegę z Pułtuska razem z zamelinowanym w jego górnej lewej kieszeni na wpół wyliniałym kanarkiem – „Dżdżownice…” są wyborem idealnym, bo to naprawdę przedstawienie dla każdego i naprawdę trudno znaleźć osobę, która pożałuje w ten sposób spędzonego czasu.

Zresztą „To nie jest kraj dla wielkich ludzi” też za bardzo od tego ideału powszechności nie odstaje. Ten tekst to rasowe one man show znad Wisły. Przyznam, że nie podejrzewałam jego autora i reżysera, Michała Walczaka, „etatowego” specjalistę od dramatów onirycznych, o takie pokłady poczucia humoru. Wprawdzie nie wszystkie dowcipy trzymają poziom, a niektóre gwałcą poczucie dobrego smaku, ale z czystym sumieniem można powiedzieć, że jest to program pełen perełek i naprawdę nie mam tu na myśli naszyjnika, który wykonawca monodramu – Rafał Rutkowski – wkłada na szyję podczas skeczu o dyrektorce prywatnego przedszkola.

Anna Mentlewicz „w czasach przed naszymi czasami” była ikoną telewizji porównywalną jedynie z panami Zdzisławem Kamińskim i Andrzejem Kurkiem od wiecznie żywej (dzięki Youtube oczywiście) „Sondy”. Mentlewicz prowadziła absolutnie kultowy i zupełnie nieprawomyślny program „Luz”, który w siermiężnej telewizji robił za całkiem soczysty listek figowy. Zawsze też miała sprawne pióro, o czym łatwo się przekonać, ponieważ w programie chorzowskiego festiwalu znalazło się też miejsce na jej monodramat „Kochany synu” w wykonaniu Elżbiety Czerwińskiej.

Przegląd przedstawień smakowicie doprawiono też trzema apetycznymi kąskami muzycznymi. Pierwszym z nich jest koncert polskiego fenomenu The Complainer & The Complainers, drugim – występ śpiewającej doskonały czarny jazz Siggy Davis, a ostatnim – podwójna impreza plenerowa z muzyką z najlepszych musicali w tle.

tekst: Pola Sobaś-Mikołajczyk | na zdjęciu: „Dżdżownice wychodzą na asfalt”, Teatr Polonia z Warszawy



26.07 niedziela, godz. 19.00 > Foyer Teatru
The Complainer & The Complainers

Na początku był The Complainer (czyli po prostu TC), znany chociażby z prowadzenia legendarnej wytwórni mik.musik.!, Mołr Drammaz, retro*sex*galaxy, współpracy z Felixem Kubinem i wielu innych akcji. TC&TC Nadają zupełnie nowa formę dla „zużytych” terminów: art-dance, discog-punk, nu-wave, tweet-pop, salsa-rave, folk-boss'a czy stary poczciwy rock’n’roll.
bilety 30 zł i 20 zł

27.07 poniedziałek, godz. 20 > Mała Scena
„Filozofia w buduarze”
– Markiz de Sade – Teatr Nowy z Krakowa; reż. B. Hussakowski, scenogr. J. Braun, choreogr. D. Knapik. Wyst.: D. Knapik, G. Niedźwiedź, J. Falkowski, D. Nowak i in.
Najjaśniej jest w ciemnościach. Gdy pod koniec „Filozofii w buduarze” Donatiena Alphonse'a Fransoisa de Sade'a, tej przez Bogdana Hussakowskiego w Teatrze Nowym wyreżyserowanej orgii języka i gestów, gasną reflektory – ciała i rzeczy znikają. Cały świat przedstawiony w czerń obraca się na pstryknięcie. Spektakl dla dorosłych widzów.
bilety 45 zł

28.07 wtorek, godz. 20.00 > Mała Scena
koncert Siggy Davis
pt. „The First Ladies Of Song”
Wspaniałe show z potężną dawką muzyki soul, gospel i jazzu. Największe przeboje Arethy Franklin, Elli Fitzgerald, Billie Holiday, Niny Simone i in. w wykonaniu artystki znanej nie tylko ze scen Broadwayu, ale również z kultowych filmów Spike'a Lee, Briana De Palmy i Mike'a Nicholsa.
bilety 75 zł

29.07 środa, godz. 17.30 i 20.00 > Mała Scena
„Dżdżownice wychodzą na asfalt”
– Stanisław Tym – Teatr Polonia z Warszawy
Najnowszy spektakl Stanisława Tyma traktuje o naszej codzienności i polityce, przedstawionej w krzywym zwierciadle – jak tu zwykle u tego satyryka bywa. Proszony o autorecenzję Stanisław Tym powiedział: Sam program marny, ale bardzo drogie bilety. Nie wypada nie zobaczyć. Dlaczego Dżdżownice wychodzą na asfalt – też warto wiedzieć.
bilety 110 zł

30.07 czwartek
godz. 17.30 > Mała Scena
„Kochany synu”
– Anna Mentlewicz – monodram Elżbiety Czerwińskiej
„Poruszające. Przez oszczędność środków, skupienie, eliminację, szlachetność środków wyrazu i prawdę, temat nabiera siły, koncentruje uwagę. Jednocześnie oglądając ten spektakl, wchodząc w historię, mamy przyjemność z obcowania z formą, konstrukcją, kompozycją, a nie relacją. A nie tylko dobrze zagraną opowieścią. Poruszające.” (Krystyna Janda)
bilety 40 zł

godz. 20.00 > Foyer Teatru
„Głodnie”
– Katarzyna Nosowska, Lenon z Riczardsem, Szymki 2 – Grupa Rozczyny
Spektakl „Głodnie” grupy Rozczyny miał premierę w kwietniu 2008 r. na 29. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, w ramach nurtu Off. Dla dorosłych widzów.
bilety 25 zł i 15 zł

31.07 piątek, godz. 20.00 > Mała Scena
„To nie jest kraj dla wielkich ludzi”
– Michał Walczak – Teatr Montownia z Warszawy. Wyst. Rafał Rutkowski
Ilu ludzi mieści się w jednym Polaku? One-man show w wykonaniu aktora Teatru Montownia, Rafała Rutkowskiego, który wraz z dramatopisarzem Michałem Walczakiem przygotował w podziemiach kultowej Chłodnej 25 godzinę perwersyjnej, niepoprawnej politycznie rozrywki.
bilety 45 zł

1.08 sobota, godz. 16.00 i 20.00 > Duży Krąg Taneczny, WPKiW Chorzów
Zielony parkiet
: Dance to the music(ale)
„Przeglądowe" Closing Party! Niecodzienna zabawa taneczna w rytm muzyki z światowych musicali w kultowym Dużym Kręgu WPKiW. Muzykę w dwóch setach: popołudniowym, dla tradycjonalistów i wieczornym dla żądnych wrażeń eksperymentatorów prezentuje The Complainer & D.A.
wstęp wolny


>>> więcej na stronie TR






Bilety:
karnety 300 zł





po imprezie
Ostatnio dodane | Ostatnio skomentowane
Upper Festival 2019
5.09.2019
Fest Festival 2019
26.08.2019
Off Festival 2019
9.08.2019
Festiwal Tauron Nowa Muzyka 2019
27.06.2019
Off Festival 2018
10.08.2018
Podziel się z resztą świata swoimi uwagami, zdjęciami, filmami po imprezach.


Ultramaryna realizuje projekt pn. „Internetowa platforma czasu wolnego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach RPO WSL na lata 2014-2020. Celem projektu jest zwiększenie innowacyjności, konkurencyjności i zatrudnienia w przedsiębiorstwie.
Efektem projektu będzie transformacja działalności w stronę rozwiązań cyfrowych. Wartość projektu: 180 628,90 PLN, dofinansowanie z UE: 128 035,50.
o nas | kontakt | reklama | magazyn | zgłoś błąd na stronie | © Ultramaryna 2001-2022, wszystkie prawa zastrzeżone