 |

> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!
|
 |
 |
|
 |

|
 |
 |

 | SoundtrackKill Bill |
Zabójcza mieszanka tematów filmowych, znakomicie uzupełniająca film, jak i doskonała do słuchania jako osobny album. Odkryte na nowo przez reżysera - kompozycje z lat 60./70. doskonale korespondują z oryginalną muzyką napisaną przez hip-hopowca RZA z Wu-Tang Clan i Larsa Ulricha z Metalliki. Mistrzostwo komiksowego postmodernizmu.
Gdyby Quetnin Tarnatino nie był reżyserem, powinien zostać człowiekiem odpowiedzialnym za układanie kompilacji muzycznych. Niezaprzeczalny sukces płyty z muzyką do filmu „Pulp Fiction” powtarza soundtrack do jego najnowszego dzieła „Kill Bill”.
Tarantino tak jak przy tworzeniu filmów posługuje się całą kulturą wizualną, przy układaniu tła do swych filmów sięga do archiwów historii muzyki, czerpie z nich garściami i łączy stare nagrania z nową muzyką.
Tak, jak i film, muzyka do „Kill Bill” odrzuci pewnie purystów, a zachwyci wszystkich, którzy uwielbiają zabawę konwencjami i postmodernistyczne kolaże. Film i płyta zaczynają się tak samo: piosenką z repertuaru Cher & Bono z 1966 roku w wykonaniu Nancy Sinarty. „Bang, bang” niewinnie wprowadza w zabójczy świat muzycznych tematów. Obok kompozycji niczym ze spaghetti westernów: „The Grand Duel – (Parte Prima)”, znajduje się tutaj rasowa rapowa monodeklamacja „Ode to Oren Ishii” i klasyk „Don’t let me be misunderstood” w wersji latino oraz kompozycje w duchu muzyki do filmów o przygodach Jamesa Bonda „Battle without honour or humanity”. Brzmi niestrawnie? Bynajmniej.
Muzyka „Kill Bill” przeżera się przez gąszcze tych tematów z całkowitą lekkością i spójnością. Podrywa do tańca, odkrywa komiksowy świat dźwięków o wielkiej przebojowości (mój faworyt, na filmie grany przez żeńską kapelę „Woo hoo” w wykonaniu The 5.6.7.8’S). Ta muzyka jest skazana na sukces. Skupia w sobie klimat filmu Tarantino w diabelsko dobrej kompilacji. (Adrian Chorębała)
Warner 2003
nasza ocena: 7/10
KOMENTARZE:Brak komentarzy...
SKOMENTUJ
|
 |
 |
|
 |

|
 |


|