 |

> szczęśliwa trzynastka
> ultra_kolekcje
> jedna na sto!
> ustrzel kolory miasta!
|
 |
 |
|
 |

|
 |
 |

 | Qool DJ MarvGrand Central Translation |
Zawrotne tempo mix-tape’u Qool DJ Marva sprawia, że można uwierzyć w niezależny duch muzyki tanecznej. Esencja brzmienia wytwórni Grand Central oparta na hip-hopowych dźwiękach przemieszanych z nu-soulem, ragga, funku i niewiarygodnej sile nowo-brzmieniowej mikstury.
Qool DJ Marv to nowojorski muzyk, który współpracował z Erykah Badu, George Clintonem , P-Funkem , A Tribe Called Quest czy ostatnio z Busta Rhymes-em. Na płycie-miksie jego autorstwa nie znajdzie się tych nazwisk, nowojorski DJ proponuje słuchaczowi pląsy przy produkcjach wytwórni Grand Central. Ta niezależna oficyna specjalizuje się w brzmieniach nowoczesnej muzyki tanecznej, z uwrażliwieniem na pomysłowy hip-hop i radosne rytmy efektownej elektroniki. Estyma tej wytwórni powoli dorównuje sławie Ninja Tune, a wśród artystów, którzy tam nagrywają znajdują się m.in. Jon Kennedy, Mark Rae, Niko, Kate Rogers czy Fingathing. I to są autorzy najczęściej miksowanych ze sobą utworów na tej kompilacji.
Zaletą tego krążka jest podanie muzyki w formie 70 minutowego seta, podczas którego kompozycje przenikają się wzajemnie, a oryginalne utwory doprawione są skreczami i różnego rodzaju przeszkadzajkami. Album ten jest solidną dawką tego, co ma do zaproponowania Grand Central Records w swoich katalogach. Od elektronicznego-stylowego pejzażowego big-bandowego brzmienia jakim raczy nas FingaThing i John Kenedy’ego poprzez nu-soulowe ciepło przytulające wibracje Roba Smitha po porywające skoczne funkujące dźwięki Tony’e D i Funky Fresh Few. Całość skompilowana została tak, że może służyć DJ-owi jako samogrający się materiał, a nikt nie zorientuje się, że nie jest to grane na żywo. Grand Central Translation to muzyka klubowa, soczysta, wielogatunkowa, ciekawie oddająca specyfikę brzmienia tej wytwórni. (Adrian Chorębała)
Grand Central Records/ Kartel Music 2004
nasza ocena: 7/10
KOMENTARZE:Brak komentarzy...
SKOMENTUJ
|
 |
 |
|
 |

|
 |


|